Bivirkninger fra Finasteride

En tråd i 'Tradisjonell behandling' startet av adrian.k, 10 Jan 2018.

  1. adrian.k

    adrian.k Aktivt Medlem

    Innlegg:
    135
    Liker mottatt:
    35
    annonse:

    Hei!
    Jeg har brukt preparatet Finasteride siden 2014, der jeg har opplevd positive resultater. Jeg har vært på medisinen kontinuerlig siden startdato, med kun 2 korte opphold på noen få dager.

    Personlig har jeg alltid fungert godt psykisk og fysisk, vært en aktiv person med en stor glede for aktiviteter, samt at jeg har vært en sosial og glad person.

    I slutten av 2015 fikk jeg et panikkanfall, etter en kortere kjøretur. Jeg hadde en svært høy puls, og antok at det var hjertet som var problemet. I senere tid ble jeg innlagt på sykehus på overvåking, med etterfulgte tester fra hjertespesialist, sykehus (henholdsvis EKG), uten at det har gitt noen utslag for hjerteproblemer enn en lettere svak hjerteklaff. Jeg har fått gjentatte beskjed fra fastlege, spesialist og sykehus at klaffen ikke har noen innvirkning på trening og daglig liv, og at jeg derfor fungerer like godt som at hjertet er perfekt.

    Etter alle undersøkelser har jeg slitt med angst. Jeg har vært redd for å trene, noe jeg tidligere har hatt stor glede ut av. Jeg har fått gjentatte panikkanfall, der jeg kan bli utrolig stresset, med svette i hender, hjertebank o.l. Likevel har jeg brukt preparatet frem til nå.

    Tidligere denne uken leste jeg meg opp på de mer uvanlige bivirkningene til Finasteride, der problemer med hjernen har dukket opp. Jeg har lest meg opp på ulike forum, der folk har opplevd hjernetåke, der de sliter med å huske enkelte hendelser, samt at de kan oppfattes som surrete. Jeg har ikke opplevd dette, men opplever stadig vekk at det bare er en tanke unna av at jeg må kjempe meg mellom flere timer med stress og angst.

    Har noen andre opplevd dette? Har som sagt valgt å slutte på Finasteride med øyeblikkelig virkning. Burde jeg oppsøke fastlege med disse problemene? Vil mine problemer slutte, likt som andre personer har blitt kvitt sine?
     
    #1
     
  2. adrian.k

    adrian.k Aktivt Medlem

    Innlegg:
    135
    Liker mottatt:
    35
  3. Jens86

    Jens86 Administrator

    Innlegg:
    1.278
    Liker mottatt:
    185
    Har aldri hørt om slike bivirkninger. Har du blitt bedre etter at du sluttet?
     
    #3
  4. Phantomewar

    Phantomewar Gjest

    Folk reagere forskjellig. Jeg baklager de få om det kan være samme "troll" som lager veldig mye negativt om disse medikamentene. Hvis de er for sene så gjør det at vi som har fortsatt hårmanke kan sikre vår hårmanke i fremtiden. Er mulig jeg er litt sarkastisk her, og skjønner at noenfå får problemer med Adovar og Monixidil, men for 90% er så e dette de beste midlene for å unngå stort hårtap. Beklager hvis jeg ikke har satt meg inn i de som har publisert de negative virkningene. Jeg personlig må si at jeg blir negativt påvirket når jeg leser det, men totalt sett så er jeg happy. Jeg er såvidt over 4+ og har aldri hatt så mye hår de 10 siste årene hadde det ikke vært for min hårkur. Uansett stå på, en prosent vil alltid feile på denne kuren og ikke minst, de som startet på kure for sent....
     
    #4