Hjelp

En tråd i 'Introduser deg selv' startet av eirdei, 24 Jun 2017.

  1. eirdei

    eirdei Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Liker mottatt:
    0
    annonse:

    Hei! er en gutt på 20 år som dessverre også har begynt å miste håret. Har alltid hatt viker, men de bygger seg bare mer og mer opp. Og for ca 6mnd siden merket jeg at det begynte å bli tynnere på toppen også. har alltid hatt veldig tynt og krøllete hår(ikke sånn typ afro), og har aldri vært fornøyd med håret for å si det sånn.
    For noen er kanskje det å miste håret bare en filleting, for andre er det kanskje kjipt. men for meg er det faktisk så ille at det ødelegger store deler av livet mitt. Vet det er mange som sier at det ikke er så farlig, og at mange opplever det samme. Men jeg greier ikke å godta det, blir deprimert og stresset på grunn av at dette skjer.

    Dro til fastlegen med en gang jeg merket at det ble tynnere på toppen, og har brukt finasteride actavis 5mg(delt i 4 da) i ca 5-6 mnd nå. merker personlig ikke spesielt mye til noe forandring, men fortsetter uansett å bruke denne. I starten var jeg så stresset at jeg tenkte at det må være bedre å doble dosen(altså en halv tabelett). Dette fikk jeg personlig bivirkninger av, potens...

    så mitt spørsmål er, hva kan jeg gjøre? har tenkt mye på hårtransplantasjon, men problemet der er at det koster penger, og for en student på 20 år er det ikke så lett å få gjort dette. Noen som vet om det er mulig at "staten" finansierer dette? har hørt om jenter som får dekt silikon pga selvfølelse osv.
    er rett å slett åpen for alle tips og triks nå.

    takk på forhånd
     
    #1